نکاح

همه چیز در مورد ازدواج برای یک مومن انقلابی. محوریت مسائل، مسائل عمدتا بعد از عقد است.

نکاح

همه چیز در مورد ازدواج برای یک مومن انقلابی. محوریت مسائل، مسائل عمدتا بعد از عقد است.

علامه جعفری(ره):آیا برای 50 سال زندگی مشترک نمی خواهید 50 ساعت وقت بگذارید، فکر کنید، مطالعه کنید یا به سخنرانی بزرگان در این زمینه گوش دهید؟!
وبلاگ قبلی: nekah.blogfa.com
مطالب وبلاگ را برای رضای خدا، به عشق همسر پاکم، قرار می دهم. امیدوارم همه کسانی که در محیط های پاک، اطلاعات نابی را بخواهند، بتوانند عمده ای از آن را از این وبلاگ، بر گیرند.
***نکته: این وبلاگ انشالله اول و نیمه هر ماه، بروزرسانی خواهد شد.**

آخرین نظرات

به ادامه مطلب، مراجعه فرمایید.

کتاب نکاح - کتاب تحریر الوسیلة
مساءله 28 - براى کسیکه مى خواهد با زنى (یا دخترى ) ازدواج کند جایز است به او نظر بیفکند بشرطیکه منظورش ‍ لذت بردن نباشد هر چند بداند که بمحض دیدن او خواه ناخواه تلذذ برایش حاصل مى شود، و نیز بشرطى این نظر کردن جایز مى شود که احتمال بدهد اگر او را ببیند بصیرتش نسبت به او بیشتر مى شود، شرط سوم اینکه در حال حاضر ازدواج با او جائز و ممکن باشد، پس نگاه کردن به زن شوهردار بقصد ازدواج با او بعد از طلاق شوهرش و بیرون شدنش از عده جائز نیست ، شرط چهارم اینکه احتمال بدهد که زن با درخواست وى موافقت کند، پس زنى که دوست دارد با او ازدواج کند ولى مى داند که او هرگز قبول نمى کند نمى تواند نظر بیندازد، و احتیاط آنستکه بدیدن صورت و کف دست و موى سر او و سایر زیبائیهایش اکتفا کند هر چند که اقوى جواز نظر انداختن به بند دست و سایر نقاط بدن بغیر از عورت است ، و نزدیکتر به احتیاط آنستکه او را از پشت جامه اى نازک به بیند همچنانکه احوط اگر نگوئیم اقوى اینست که تنها به زنى نظر بیندازد که قصد ازدواج با خصوص او را دارد، پس حکم جواز نظر شامل صورت انتخاب یکى از بین چند نفر زن را نمى شود (تا اینکه همه را با هم مقایسه نموده یکى که بنظرش بهتر است را انتخاب کند) و اگر با یک بار دیدن بوضع او آگاه نمى شود تکرار نظر جائز است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۴
طلبه طلبه89

آداب خواستگاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی